Karma Gerçeklik Mecrasında Oyunlaştırmayla Zenginleştirilmiş Kültürel Miras Yorumlamasının Mekânsal Bilişe Etkisi

slide_3
slide_4
slide_2
slide_1
slide_0

Uygulama

Bu araştırma, bir kültürel miras uygulamasının AR (Augmeted Reality) ve MR (Mixed Reality) sürümlerini inceleyerek, kültürel miras farkındalığının artırılmasında oyunlaştırmanın değerine odaklanmaktadır. Uygulama, Yedikule Hisarı ziyaretçileri için özel olarak tasarlanmış oyunlaştırılmış bir dijital miras deneyimi sunmakta olup, iki farklı cihaz kullanmaktadır: Android tabanlı AR cihazı olarak Samsung Galaxy Tab S8 Ultra tablet ve MR gözlükleri için Microsoft HoloLens 2.

Android tablet üzerinde, dijital unsurlarla deneyim, cihazın ekranıyla sınırlıdır ve bu ekran, fiziksel ve dijital dünyalar arasında bir katman görevi görür. Kullanıcılar dijital nesnelerle dokunma yoluyla etkileşim kurar ve sürekli olarak ekrana müdahale ederler. Buna karşın, MR gözlüğünde, kullanıcılara dijital nesnelerle ekran engeli olmadan, fiziksel olarak oradalarmış gibi etkileşimde bulunmalarına olanak tanıyarak daha sürükleyici bir deneyim sunar. Bu kritik fark, dijital varlıkların algısını etkiler ve müze ortamında sarmalayıcılık (immersion) ve katılım hissini geliştirir.

Uygulamayı Seçtiğiniz platform için aşağıdaki linklerden indirebilirsiniz: